Etichete

, , , , , , ,

A darui= verb, la modul infinitiv, timpul prezent. Ce mai stim despre el? Pai daca ar fi sa despicam firu-n patru n-ar fi multe de zis din punct de vedere morfo-sintactic si totusi.. un cuvant atat de banal.. are atat de multe semnificatii. Infinitivul este singurul mod nepersonal care are timpul prezent. Sa fie oare o coincidenta? Haha! Posibil. V-ati gandit vreodata cand si cum daruim? Ideatic, visator, „las’ ca am io timp…”, „lasa sa ma ajute ca si eu l-am ajutat…”, „imi rezolv toate problemele si ma apuc de daruit.” Ce daruiti fratilor? Acadele? Bomboane? Scump! Dincolo era mai ieftin. Cum e pan’ la urma cu daruirea asta? Ce facem cu ea? O aplicam spontan sau ne facem planul de bataie de acasa? Ne ghiftuim buzunarele cu maruntei si mergem sa-i impartim in stanga si-n dreapta sperand ca asa ni se mai spala si noua din pacate, sau daruim pur si simplu chestii gratuite, sufletesti?!… Cred ca fiecare o face in felul lui… Bogatul simte nevoia sa lipeasca bancnote pe frunti incretite, saracii sa ofere din putinul lor, credinciosii rugandu-se, tinerii traversand cate-o batranica strada si exemplele sunt muuulte… Si totusi… cand facem asta? Ne aducem aminte sa fim oameni, doar cand avem probleme si parem sa nu mai scoatem capul din ele. Atunci devenim brusc credinciosi, ba chiar piosi, de sarbatori ne dam in stamba ca noi daruim chiar daca in restul anului cam cam facut „nefacute”… Eu cred ca faptele bune sunt intr-adevar bune atunci cand vin de la sine, de preferat in alta perioada a anului, nu de sarbatori, sa fie simple, din inima si cu incarcatura motivationala. Se spune ca nu trebuie sa astepti ca binele sa ti se intoarca imediat, eventual de la aceeasi persoana, daca se poate fix in modul in care vrei tu. Teoretic, nu e bine sa astepti nici o rasplata, binele se presupune ca ar trebui sa fie gratuit si benevol, dar sa fim seriosi, suntem oameni si fapta fara rasplata e ca munca in zadar. Seamana, dar nu rasare. Dincolo de toate astea, asa cum pare sau nu, binele in general se intoarce. Atunci cand suntem revoltati ca am ajutat persoana nepotrivita, cand suntem indignati ca tot cei „fara Dumnezeu” au reusita in toate, cand vedem ca rasplata nu mai pare sa iasa la inaintare, iata ca vine, incet cu pasi domoli si siguri… vine! Vine surprinzator, din partea unor persoane pentru care tu la randul tau n-ai facut nimic, sau nimic inca, si daca ar fi sa faci ai avea nevoie de o viata intreaga si inca putin. Avem tendinta sa ne para rau dupa ce am ajutat… sa fim frustrati de succesul aproapelui, care btw ni se datoreaza noua, asta uitandu-ne in gradina noastra si vazand mare esec. Nu e bine. Dar ce sa facem asta-i firea omului, judeca dupa intamplari imediate, fara rabdare si fara incredere in rasplata si sacrificiu. Eu am invatat sa nu mai judec si sa am rabdare. Iar daca nu pot sa fac un bine oamenilor din jurul meu, macar sa nu le fac rau. De curand… am primit si eu! Haha! N-as putea materializa in cuvinte exact cate si in ce fel, insa faptul ca sunt recunoscatoare si multumita ca in sfarsit mi s-au intors darurile, imi intareste starea de bine. E amuzant ca a venit din partea cuiva la care nu ma asteptam si ca a venit atat de firesc si automat incat parca as fi fost programata pe lista lui de „ajutoare”. Se spune ca oamenii apeleaza la psiholog doar daca nu prea au prieteni prin preajma care sa-i asculte si sa le poarte de grija. Ei bine, psihologul meu, unul din ei, e nelipsit de la sedintele de terapie, e  viu si perseverent in lectiile de viata pe care mi le da, e cred ca cel potrivit spus,…prezent si atat! Obisnuim sa credem ca atunci cand suntem dezamagiti, istoviti de suparare, cel mai bine e sa trecem prin greu pe cont propriu. O prostie… orice drum anevoios e mai usor in doi. Orice noapte alba e mai plina daca o imparti cu cineva. De aceea… Pentru ca ai fost si esti acolo unde inima bate incet, dar firesc, pentru ca ai rabdare si esti atent cu un suflet pierdut, prieten drag, ITI MULTUMESC! Iti multumesc azi, maine, si in fiecare zi , iar pentru ca drumul nostru impreuna abia acum incepe, n-am sa-ti multumesc prea mult, avem o viata la dispozitie pentru asta!

P.S. Ca de final, aruncati-va un ochi pe videoclipul asta, poate invatati ceva din el! Va pup cu drag!

